czwartek, 22 czerwca 2017

Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami



Cały rok wyczekiwane wreszcie nadeszło...LATO! a z nim wakacje! Najbardziej oczywiście tęsknię za słońcem i ciepłem. My z Hashimoto uwielbiamy słońce, cały czas nam zimno, a mi to chyba najbardziej:)

 Lato to także kwiaty, mnóstwo kwiatów, a te polne są u nas najpiękniejsze. Więc kiedy je zobaczyłam, od razu skojarzyłam z ciastem. Chabry... kwiaty polskiego lata...no i maki. Te ostatnie ciężko było mi donieść do domu. Im szybciej biegłam, tym mniej płatków na nich zostawało. W domu wręczałam mamie zielone patyczki, ale jej i tak się podobały:) Teraz, kiedy już nie biegłam, udało mi się donieść i stały się piękną dekoracją ciasta, w którym nie znajdziecie cukru, białej mąki, a nawet jajek. 




Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami



Składniki na ciasto:
* szklanka mąki owsianej
* łyżeczka proszku do pieczenia
* aromat waniliowy
* szczypta soli
* 2 łyżki namoczonych nasion chia
* łyżka miodu
* 2 łyżki masła orzechowego
* 3 łyżki mleka roślinnego
* kilka kostek gorzkiej czekolady powyżej 70 %





Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami


Masa daktylowa:

* ok 30 sztuk daktyli 
* 2 łyżki mleka roślinnego
* szczypta soli

* czekolada gorzka roztopiona do polania góry ciasta






Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami


 Wykonanie:

Wszystkie składniki na ciasto wymieszaj i dokładnie wyrób. Ciasto powinno mieć plastyczną konsystencję. Zawsze możesz dodać mleka, gdy potrzeba. Ciasto podziel na dwie części. Niewielką, okrągłą formę do pieczenia z odpinanym bokiem-kołnierzem, wyłóż papierem do pieczenia (tylko dół). Połowę ciasta wyłóż rękoma w formie. Odepnij kołnierz i wyciągnij ciasto odkładając na obok. Powtórz czynność z drugą częścią. Zostaw już w formie. Pokrusz czekoladę i posyp ciasto.







Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami

Przygotuj daktylową masę.  Umieść daktyle w wysokim naczyniu i zalej na 2 minuty wrzątkiem. Odcedź. Zacznij blendować dodając mleko i sól. Zmiksuj na gładką masę.





Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami

Masę daktylową przełóż na ciasto w formie. Wyrównaj. Przykryj całość drugą, odłożoną częścią.
Ciasto włóż do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piecz 25-30 minut.
W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę. Wystudzone ciasto polej czekoladą. Niech wystygnie.
Całość posyp posiekanymi pistacjami i koniecznie udekoruj chabrami:)






Daktylowo-owsiane "chabry" z daktylami

1 komentarz:

  1. Wygląda bosko! Ostatnio taką pyszność jadłam tu etnocafe.pl/kawiarnie-we-wroclawiu/ i zastanawiałam się jak można to zrobić samemu! Teraz dzięki Tobie wiem :)
    Super sprawa! Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń